fredag 11 juni 2010

Mina grabbar

Och då är det mina hundgrabbar som jag menar. Tänk vilka band man kan få till "bara" en hund. Det trodde jag aldrig att jag själv skulle vara med om, men nu är jag fast och faktiskt är det helt ok. Nja, nu tog jag nog i i underkant, faktum är att jag älskar det.

Vi är sällan ifrån varandra någon längre tid, pojkarna och jag, men när det händer så blir dom så himla oroliga och går och "trajjar" och längtar. Är väl på både gott och ont det där att alltid vara ihop, nu är dom väldigt sällskapliga båda två och det räcker med att jag går in och duschar så står dom och "gråter" på utsidan och längtar. Fast sen kan det å andra sidan gå hur lång tid som helst och dom nöjer sig med varandra.

I kväll separerade vi hundarna (och mig) en liten stund. Tyson skulle "hjälpa" till att få en liten tjejhund, som var rädd och orolig inför andra hundar, att komma lite mer tillrätta på sitt nya ställe. Texas fick stanna hemma, eftersom han är lite mer "vuxenburdus" och kan uppfattas som lite jobbig för den lilla flickan.

Tror allt gick väl, men vet inte riktigt eftersom jag inte pratat med Mathilda ännu och det var hon som höll i "hundhjälpen" för kvällen.

Nu ska jag mysa lite med mina killar, både hund och människa, tjejmänniskan är tyvärr inte hemma så vi får klara oss utan kvinnlig fägring i kväll.

Ha en underbar helg kära allehopa och hoppas att vädergudarna står er bi. Här har det varit skruttväder hela dagen, så nu kan det bara bli bättre. Kram.

2 1/2 dygn som "fri", jobbigt är det.

Dagens Hm Hm: Ja, vad ska man tycka!? Fotbolls VM, är det kul eller? Är ganska kluven i frågan. Vi är ju inte med, alltså tråkigt. Danmark är med, alltså kul. Men ändå.... Ja, jag vet inte. En månad med fotboll på burken och i radio som stjäl tid och folk från en. På en skala, ljum 5:a, på sin höjd. Fast men vet aldrig, har såklart spelat så det kanske blir riktigt intressant.


1 kommentar:

  1. Hundporträtt.... ska jag skratta eller gråta?? kram i alla fall Syrran

    SvaraRadera