fredag 4 juni 2010

Stark och full av energi

Soltankad. Tänk vad solen gör med kroppen och sinnet, känner mig urstark och har hur mycket energi som helst. Fast det behöver inte utesluta en och annan slapparstund på altanen, nej tvärtom.
Passade på att klippa gräset i morgonsolen, vilket tar en timme ungefär, svettig som bara den blir man. Blev således en uppfriskande dusch efteråt. Klev ur och skulle grabba en handduk, men oj, där satt en bålgeting. Shit vad rädd jag blev. Är allergisk och därför lite nojjig inför dom. Fick in den i en burk och passade den vidare. Nu blev jag samtidigt påmind om att jag måste skaffa ny medicin att ha på lut. Har både betapred och en adrenalinspruta att ta i fall att. Har blivit stungen tidigare och det var jäklar inte kul. Förutom smärtan så svullnade jag upp i hela kroppen, som en michelingubbe typ. Nu hann det inte slå sig på andningen tack och lov för jag kom snabbt in för vård.Måndag, då blir det ett samtal för receptförnyelse. Lever lite farligt här ute utan medicin, för vi har gott om både bål och vanliga getingar.

Nu ska William och jag och trumma (nej inte jag förresten), och efteråt ska vi "slösa bort" en del av sommarkvällen med att gå på bio, Kommissarie Späck. Passar på då vi är på stan och vi sedan ska hämta Micke som kommer med tåget i kväll.

Ha en underbar kväll och helg kära allehopa och må solens varma strålar smeka er alla. Kram.


Dagens antal steg: Har tills nu skrapat ihop skapliga 14131 st och dagen är långt ifrån slut. Ja, energin är på topp, kan inte vara still.

2 kommentarer:

  1. Trevlig helg! Hälsa familjen :-) Vi ska in och kolla på Stockholm Maraton nu. Kram Eva

    SvaraRadera