tisdag 22 juni 2010

Blommor

Oj, vad det händer grejer nu i trädgården. Blommar det inte så är det på g, hinner knappt med fast jag går här dagligdags.


Har väl i ärlighetens namn tagit lite "semester" från det värsta fixet. Ogräset vinner terräng men det är som det är, kan ju vara vackert det med. Eftersom jag ändå inte kan hålla det under kontroll när vi är borta så är det lika bra att släppa lite så här innan, resonerar jag. En invänjningsperiod alltså.
Och jag går och går och går, blir ett par mil varje dag. Gick väl hyfsat mycket förr också men nu under rådande omständigheter blir det nog en halvmil till om dan. När jag ändå är ute och travar, både med och utan hundar, så lyssnar jag på radio. Mycket bra att lyssna på finns det. I dag var det mycket prat om det här med matningen av gris med just, gris. Fy bubblan alltså. Nu blir det uteslutande svenskt i det här hushållet vill jag lova. Skippar den danska karrén på grillen i framtiden. Kanske också lite mer vegetariskt kan det bli, är ju bara nyttigt och faktiskt (Ariane) himla gott med vegmat.


Dagens Pele: Så här i fotbollstider.
Naivitet är hemligheten med den succé som fotboll gjort över hela världen. Stora barn leker och stora barn tittar på.
Sant. Och medelålders fruntimmer spelar på matcherna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar