fredag 18 juni 2010

Den blomstertid nu kommer.......

Skolavslutning i kyrkan, barnkör och alla traditionella psalmer. Ja, nu är det riktig sommar.
En skön sommardag som började molnig och blåsig men som nu visar sig från sin allra bästa sida med sol och nästan vindstilla. Ska nu äta en grillmiddag, dagen till ära har sonen fått välja mat och då blir det grillad chorizo och bakad potatis. Mathilda hon är ute och firar på eget håll så det blir en minimerad middagsstyrka i afton.



Trevlig helg kära allehopa.


Dagens Party: Pågår för fullt i Dalarna och jag hoppas att alla får en kanonkväll. Desssvärre kunde vi inte komma upp och vara med. Men vi får kalasa till det när vi träffas härnäst istället, vilket jag hoppas är om en inte alltför avlägsen framtid. Nu ska jag ta mig en paraplydrink med maken och skåla in sommaren.

4 kommentarer:

  1. det var väl det jag alltid har vetat, det går inte att civilisera dalkullan ur dig.... Hoppas drinkarna smakade gott ;-)

    SvaraRadera
  2. Jäpp. Kulla det kommer jag alltid att vara och då en rumpdito. =D

    SvaraRadera
  3. Det där med rediga drinkar det kan du!!!

    SvaraRadera
  4. Ja, Ariane det kan VI. Du bjöd väl på såna på kalaset, eller!?

    SvaraRadera