måndag 7 juni 2010

På en skala mellan 1 och 10

Då ger jag den här måndagen en svag fyra. Ja, en riktig skitdag som tack och lov snart är förbi. Från en solig och mysig och varm söndag till en sån usel dag som dagen har varit, konstigt hur det kan vända snabbt.
Vaknar med kanonont i magen och har haft så hela dagen, regnet öser ner (vi pratar skyfall), det är 14 grader "varmt" och trenden för dagen var liksom satt. Missade en tid hos veterinären med Tyson, telefonköat x 3, bank"tjafsat" x 2 och regnet fortsätter falla.
Kan inte bli annat än lite småtjurig. Så jag tänker fortsätta sura kvällen igenom så det är klart till i morgon. För då tänker jag ha en kanondag, är beställt och jag ser mycket fram emot det.

Kanske lite bra förresten att ha en downdag ibland, för annars blir det ju bara för jämnbra och man uppskattar inte dom vanliga bra dagarna till fullo. Ja, det är min teori i alla fall.

Hej Hopp, hörs i morgon. Kram

Dagens Tröst: Ätning. Jäpp, ett planerat snaskande står på agendan. Ska nu koka kaffe och mumsa på en stor negerboll och jag tänker njuta oxå. (Alla som känner mig vet annars min aversion mot slikt, men i dag/kväll behövs den)

1 kommentar:

  1. Måndagar är i allmänhet lite sega och "down", skulle verkligen vilja ha förslag på hur man kan "förgylla" den så att man kunde se fram mot den också, lite grann i alla fall! Förslag tas tacksamt emot :-) Hoppas mage, väder mm är bättre idag! Kram Eva

    SvaraRadera