söndag 20 juni 2010

Ny granne?

Soligt och vackert väder i dag också. Men det ser skönare ut än vad det är. Frös så in i bäng när vi var ute och gick idag, hade ingen jacka med och det fick jag bittert ångra. Visade sig att det inte var mer än 15 grader och sen lite vind på det, så det var inte konstigt att det var ruggigt.

Väntar på den riktiga värmen skulle vara bra gott med lite riktig sommarvärme nu. Är i och för sig inte så lång tid kvar innan vi åker till Portugal och där ska vi väl ändå få våran dos hoppas jag. Men vill ju ha varmt här hemma också, vilka krav va......
Var ute på altanen i dag när en svala kom och störtflög förbi mig sådär snabbt och lågt som bara svalor kan. Instinktivt duckar man när dom kommer likt projektiler förbi strax ovan skallen. Han/hon landade så på vårt altantak och satte sig med näbben full av byggmaterial och spanade ut över ägorna. Så fin så fin, smög fram och kollade in den. Den blev inte ett dugg rädd utan satt snällt kvar och poserade när jag fotade. Häftigt. Har inte hittat var dom bor någonstans ännu, men i närheten är det, det är jag säker på.



Dagens träd: Kolla, visst är det vackert (men ack så giftigt) vårt gullregn. Tror varje säsong att det inte ska blomma, men sen kommer det med buller och bång, dock alltid senare än andra i grannskapet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar