onsdag 23 juni 2010

Sommar å sol

En tvättäkta sommardag. Kjolen åkte på i morse, trots mina "skönhetsfixade" ärriga ben. Struntar blankt i hur det ser ut, ska ju vara skönt också. Har alltid, tidigare ska väl tilläggas, varit en kjol och klänningsmänniska, men det kom av sig efter mitt besök hos skönhetskliniken och misshandeln av mina ben. Nåväl, tog alltså på mig kjol i morse. For sedan med Texas till veterinären för en påfyllnadsdos av kennelhostevaccinet, (puh, vilket långt ord). Allt gick jättebra och Texas var så duktig, bet inte en endaste och sa inte ett knyst. Stolt och glad, men något fattigare, (fatta vad dyrt det är med hund) for vi sen hemöver igen.

Väl hemma var det dags för veckohandling, byter således bara passagerare (dottern ska göra mig den äran denna vecka) och hämtar komihåg listan. På väg ut passerar jag hallspegeln och råkar av någon outgrundlig anledning också titta däri. Och vad ser jag om inte mig själv, såklart, men iklädd kjol (ja det visste jag) men och det är ett stort MEN. Den är ju för bövelen genomskinlig. Shit också, nu fattar jag varför alla varit så glada och trevliga (?) hela förmiddagen. Mina randiga trosor med björnligan på har lyst igenom och roat halva kommun denna morgon. Inte nog med det, mina skidåkarlår har väl också roat en och annan kan jag tro. Nu snackar vi inte vältränad skidåkare a la Anja, utan mer cellulitgropiga och slappa a la moi.

Kränger omedelbums av mig plagget och tar en ny kjol på mig, denna gång en heltäckande mörk sak......Inget mer skirt sommartjafs i dag alltså.
Hoppas att jag har glatt någon och nu med lite distans till det hela är det bara att le åt eländet.
Åt sen en så god middag med hela goa glada familjen, jäpp Micke är också hemkommen. Stekt abborre, nypotatis och skirat citronsmör samt ett glas rosé, gäller att ta tillvara på dagarna. Svensk sommardag när den är som bäst.

Ha det gott kära allehopa och glöm inte att ta tillvara på stunderna.

Dagens Match: Ghana -Tyskland, nu börjar det hända grejer på min tipskupong. Tyskland måste vinna, om dom gör det har jag hittills 8 rätt. Huvva nu är det spännande och ingen gardering heller. Ser framför mig hur jag kränger på mig t-shirten där det står .....
Man ska ha drömmar.

2 kommentarer:

  1. Tror inte dina "skidåkarlår" :-) är så förskräckliga med allt ditt promenerande!
    Så gott det så ut på bilden med maten, blev riktigt hungrig fast det bara är morgon! Det var nog vinet ;-)
    Ha en go och gla Midsommar!!
    Kram
    Eva

    SvaraRadera
  2. Du är snäll du Eva. Ha nu en riktigt skön midsommarhelg och njut av ett glas vin eller två.
    Kram från oss alla.

    SvaraRadera