onsdag 17 november 2010

Delikat

Det är ordet som bäst beskriver gårdagkvällens middag,

Till förrätt fick vi en mycket god och krämig hummersoppa. Varmrätten som sedan följde var himmelsk, Sjötunga parmesan med en suveränt god sås och diverse tillbehör.
Så när det var dags för dessert, creme brulé och en liten chokladcreme, ja då var jag så mätt att jag bara fick i mig hälften av den. Men oj vad god den var.



Trevliga människor, roliga och intressanta tal och som avslutning en väldigt rolig musikquiz.

Glada bordskamrater

Extra skoj var det såklart att träffa en massa gamla bekantingar och kompisar som jag inte sett på många år.

Pär och Joana, "olivoljeleverantörer".

Och varför denna festliga tisdag kan man då kanske undra.

Jo, rederiet firade sin första 30 år och seglar nu vidare mot minst trettio till.

Tre glada damer
Nu hemma i vardagen igen, lite trött då det varit mycket bilkörning det senaste dygnet (ca 70 mil), en ganska sen kväll och en tidig morgon på det.
Blir nu en varm och go dusch sedan väntar veckans bästa tv, den danska kriminalserien Brottet.

Jomen visst, fick med mig en dunk olja hem också. Våra kära Spanjorer som kom till Sverige hade med sig det åt oss.
Så god, så god. Nu klarar vi oss ett tag till. Bortskämda med förstklassig olja som vi har blivit kan jag inte tänka mig någon annan än den från Jaen.

Over and out och Kramelikam på er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar