torsdag 25 november 2010

Inget nytt under solen

Eller sol och sol, den har jag inte sett skymten av på mycket länge.
Läget är som man säger status quo, alltså allt är sig likt. Halvtaskigt väder, snö, blåst, kallt och svinhalt. Läste att vid fyra minus och 10 sekundmeter så gör köldeffekten att det motsvarar en 20 minusgrader.
Jamen då fattar jag att jag frös som en hund i dag.

Min fantastiskt intressanta och glamorösa (obs: ironi, tillhör ju den ironiska generationen) dag är snart äntligen slut, puh.

06.15 Uppstigning och morgontoalett samt städsling av diverse familjemedlemmar.
06.45 Frukostberedning
07.05 Skottning av gård och framborstning av bil.
07.15 Skrapa bort is från bilen och starta upp densamme.
07.25 Påskyndning av skolobjekt
07.35 Bilen lämnar grönalund.
07.45 Skolobjektet avlämnat
08.05 Anländer arbetsplatsen (gästspelar en period på mitt gamla jobb).
12.45 Lämnar arbetsplatsen (skulle aldrig hinna en heltid)
13.00 Hämtar hundarna för en kiss och bajsrunda.
13.35 Hundar instuvade i bilen för färd mot skolan och hämtning av son.
13.45 Anländer skolan och sonen stuvas in.
13.55 Åter på grönalund.
14.00 Eldning
14.10 Skottning av nyfallen snö
14.30 Vedhämtning.
14.45 Instuvning i bilen av son och vovvar, mot trumlektionen.
14.55 Framme trummeriet och sonen trummar.
15.00 Inhandling av julduk och adventssiffror.
15.45 Åter hemmet
15.50 Förberedning av middagen.
16.15 Läxförhör
16.30 Middagsberedning
17.15 Mot stormarknaden för veckohandling.
17.30 Framme och inne på stormarknaden.
17.45 Svär ve och förbannelse över stormarknaden. Tror hela kommun är där i dag.
19.00 Äntligen, färdighandlad.
19.15 Tillbaka på grönalund med många kassar.
19.40 Allt inplockat
19.45 Duschning
20.00 Städsling inför morgondagen.
20.10 Kaffekokning
20.20 Går och sätter mig vid datorn.

Och det var den dan det.

Tre bra saker. Hmm, ja skulle vara att
  1. Fick upp bildörren till slut i morse (var fastfrusen).
  2. Slapp avstämning i kassan på stormarknaden.
  3. Det är torsdag och således fredag i morgon.
Och tur är det för denna vecka har det bitvis känts som att jag skulle bli som Michael Douglas i filmen Falling Down, alltså riktigt ordentligt fed up.

Men jag är ju en positiv pessimist så i morgon är allt bra igen.

Nu vankas det påtår och sen sovning.

Tjingeling och kramelikram

2 kommentarer:

  1. Min HJÄLTINNA där hemma - vad vore livet utan en stak kvinna som står ut med en frånvarande man?
    puss mitt allt.

    SvaraRadera
  2. Hjältinna.
    Jo jag tackar jag.
    Är ju en vanlig Tankerfru. Men, såklart jag köper hjältinnepratet med hull å hår.
    Alla är vi hjältar på vårt lilla sätt.
    Puss& Kram

    SvaraRadera