torsdag 11 november 2010

Gratis är gott

Brukar det heta. Nu har jag inte så stor erfarenhet av detta fenomen då jag vackert får betala för det jag vill ha.
Men så i dag. Gick till brevlådan för att hämta posten och där ligger en stor påse adresserad till mig. Väl hemma öppnar jag och finner denna.
En väska, röd och fin. Blev jätteglad, passar fint att svassa runt med i advents och juletid.
Ja, en ringa arbetsinsats hade jag gjort för att förtjäna den får jag erkänna - svarat på några undersökningar.

Inte en droppe regn på hela dan, ingen glass i handen dock. Men nåt bättre - solen tittade fram på oss och det var underbart. För första gången på flera dar kunde vi vara ute utan att bli blöta och/eller huttra i den kalla vinden.
Såklart det blev en riktigt skön och lååång promenad vilket var som balsam för själen.

Nu blir det en kopp kaffe samt lite drömning och dregling i möbelkatalogen. Håller på för fullt att fantasimöblera huset när det är färdigrenoverat. Vilket kommer att ta sin tid, hinner komma många kataloger tills det är klart. Men so what, drömma måste man ju.


Drömmer om att ligga och tänka i en Howard
Och det gör jag, tänker och drömmer. Jag tänker alltså finns jag som han sa filosofen René Descartes, då kanske jag finns extra mycket så som jag tänker??.........

Och tänk att få laga mat på en AGA

Dröm gott kära allehopa, hörs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar