torsdag 4 november 2010

Nu blommar löken

En krokus!!!!!!?
Tänkte jag innan jag kom på att det ju faktiskt var en tidlösa som växte i vägrenen där jag kom gåendes med mina killar.

Men visst är den onekligen ganska lik en krokus? Och faktiskt riktigt vacker tycker jag. Lite vårkänslor så här i november.

Tänker mycket när jag är ute och travar, både på stort och smått.

I dag kom jag att tänka på det där man fick höra titt som tätt när man var barn.

"Se till att vara hel och ren under" Självklart - naturligtvis. Men uppmaningen berodde på att man skulle vara det ifall man skulle oförhappandes hamna på sjukhus, då skulle man alla fall vara fräsch och fin även om man var trasig på utsidan.

Sicket struntprat va!.

Sen att det fanns en period då man alltid var tiptop därunder. Snyggaste stassen på alltid. Ja det berodde inte på att man trodde man skulle hamna på sjukhus. Nä, anledningen var nog mer att man kunde få napp efter midnatt.....

Och det där att skönhet kommer inifrån..... Eller för den delen att ett gott självförtroende också kommer inifrån ja det stämmer väl inte alltid heller.

Ibland känner man sig som en riktig skogstamefan och då hjälper det inte hur snygg man än är på insidan när spegeln säger;
"Stick du stygga spöke, stick"

Fast lite hjälp på vägen kan man allt få och det är av att vara, precis som ett kinderägg (tre saker i ett), hel, ren, samt ha lite peppning därunder.

Känner man sig snygg då? Nja, men lite gladare i alla fall.

Nu ska jag smita förbi min skrikande spegel och ta mig en eftermiddagswalk med mina pojkar, som struntar i alla yttre attribut.
Dom gillar en alltid.
Även när man själv inte känner sig på topp.

Hörs by om by...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar