lördag 27 november 2010

(¯.·*Ja se det snöar,ja se det snöar *·.´¯)

Visst, det är buskul med snö.

But, ett riktigt fetnej, också förbannat jobbigt. Skotta, skotta och lite mer skotta. Tar på rygg och en arm som saknar kortisoninjektion.
Men, som vanligt. bara att bita ihop och gilla läget.

Och småfåglarna har också fått sitt, några talgbollar.
Vackert är det hursomhaver med allt det vita. Bra mycket trevligare än det vanliga grå november.
Så, får man välja väljer jag detta, trots att det blir lite knöligare i vardan.
Så, denna lördag som också är en köpfri dag, firade vi bla genom att fara till mammons tempel, elgiganten, och köpte en mobil till dottern. Sedan vidare in på nästa butik, vilket blev en skodito och inhandlade ett varsitt par kängor till barnen.

Jag fick mitt lystmäte på ica, där jag hittade en kupong som gav mig åtta spänns rabatt på lördagschipsen, ja och då blev det två påsar snacks.

Hundarna är sisodär glada, lite halvjobbigt är det med all snö som bara kommer och kommer och kommer. Är ju inte sådär förskräckligt långbenta så det är lite jobbigt att skutta fram i all snö. Fast lite kul är det ändå, framförallt att busa med människorna och rumla runt i snöyran.

Syns icke, men för två timmar sedan var det uppskottat.........
Nu ganska så nyskottat (igen) så tar vi och kvällar här på grönalund.

Så var det dags för tomten att flytta ut, efter en timme såg han ut såhär.
I morgon är det julskyltning på schemat och misstänker jag, en massa snöskottning (tror inte gårdstomtarna fixat det över natten) men man vet aldrig.......
Och efter två till så ser han ut sån.
Så det blir over and out för nu.
Kramelikram från ett snöigt och vackert grönalund

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar