tisdag 23 november 2010

Severe Weather

Som dom brukar säga på min Amerikanska favorit tv-kanal The Weather Channel. 
Det gott folk är precis vad vi har i dag, riktigt bistert och svårt väder.
Äppelträdet har det lite vått om rötterna.

Tokregn och starka vindar, +2 but feels like -2 och 20m/s i byarna. Fatta att man inte gärna är ute frivilligt.
Gräsmattan/mossan

Alla grannarna runtomkring oss har fått översvämmade källare, men tack och lov klarar vi oss (peppar peppar).
Räddningstjänsten har haft ett styvt jobb här på grönalund idag vill jag lova.
Vägen hem

Är inte ofta jag är glad att vara utan just källare (är ju så bra att förvara vintervilande blommor där). Men vid såna här oväder är jag busglad.
I morse var det inte så mycket, men nu...Huvaligen.

Översvämmat är det också lite överallt där ute, vissa vägar är inte ens framkomliga. Vår trädgård är snart helt under vatten och för ca en timme sen när jag var och inspekterade växthuset nådde vattnet nästan upp till ingången.
Hon kanske glömmer mig när hon går ut om jag gömmer mig här!?...

Och på detta så ska det enligt meteorologerna börja snöa i natt och temperaturen falla ned mot minus. Blir till att snöra på sig grillorna i morgon alltså.
Dumma Matte, det var kallt, äckligt och blött ute ju.

Lite olustigt är det allt, men måste man ut så måste man. Det är bara att vara försiktig och ta god tid på sig.

Tidigt i säng för det är tidig revelj i morgon, ska ju ut och skotta fram bilen och ut och sladda på vägarna, så det gäller att ha plenty tid på sig.

Over and out och du -

2 kommentarer:

  1. oj oj oj mitt hjärta, varför sker det ALLTID saker när jag är borta???? Ta det vackert och utmana inte mother earth. puss från texas där vädret är fint.

    SvaraRadera
  2. Tänk, det har jag också funderat över.
    Murphys Lag.

    Puss från Kalmar där vädret är skit.

    SvaraRadera