tisdag 30 november 2010

Brrr, vilken kall sista novemberdag

Så bistert det är.

Å jag fryser å jag fryser.
Tänk jag vänjer mig aldrig vid den här typen av kyla. Är helt annorlunda mot den kyla jag växte upp med. Dänna uppa kunde det vara både 15 och 20 minus och jag frös inte tillnärmelsevis lika mycket som jag gör här nere som med dagens 9 minusgrader.
Märkligt.
Kan det vara vinden och kyleffekten månne? Ja, jag tror faktiskt det. Eller kanske man gått sta och blivit klen på gamla dar!? Men det är bara att gilla läget och dra på sig raggarsockorna och som han sa Lars Ekborg En får inte vara blöt. Så sant så sant.

Håller värmen gör man ju bra med skottning, tänk skyffeln är som ett kinderägg. Tre ting i ett.
  1. Man blir varm
  2. Man får motion
  3. Man får frisk luft
Och lite ont i kroppen med, men man får se det som en bonus, då vet man att man lever.......

Så efter en dag i kyla och snö får man unna sig en god middag, lite tisdagsmums.

I kväll blev det en saffransdoftande fisksoppa med aioli. Och för att liksom toppa så gjorde jag en varsin liten choklad pannacotta åt oss också, sött och gott.

Nu eldas det så det står härliga till, meteorologerna hotar med ned mot 15 minus under kvällen/natten så det blir till att hålla glöden glödande.

Kvällskaffe nu.

I morgon är det 1:a december, nu rackarns går det undan. Innan man vet ordet av är vi där - vid julen.

Ha det gott kära allehopa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar