onsdag 3 november 2010

Lek, bus och läsning

Barnen, William och kompisen, tycker det är jätteroligt att  vara på Leos och lattja. Men för en mamma är det inte lika skoj, men vad gör det så länge kidsen har roligt.

Kan säga som så att man hinner läsa många tidningar när man sitter där flera timmar. Hade typiskt nog glömt ta med mig en bok(Hypnotisören av Kepler), vilket jag hade för avsikt att göra. Men så kan det gå när man har guldfiskminne och alltid lite småbråttom.

Fick fatt i bla en Illustrerad Vetenskap som jag hittade en mycket intressant artikel i. Den handlade om att genterapi ska kunna bota genetiska ögonsjukdomar och då tände jag på alla cylindrar direkt. Ett exempel artikeln tog upp var en blind gosse som fick en manipulerad gen injicerad i ögat och nu kan han se igen. Mirakel.....

Hemma igen var det jag som googlade, hittade inte exakt den artikeln men väl en annan som tog upp ämnet fast lite mer kortfattat.
Ni kan fatta att det gläder ett föräldrahjärta att läsa sådant och det gör att framtiden känns bra mycket ljusare. Forskningen går framåt och det är bara att se tiden an och hoppas att det kan vara något som hjälper lilla Gullvippan också.

Kompisträff är Gullvippan på i kväll. Det är så kul, dom är sex bruttor som hängt ihop sedan förskoleåldern(5 åringar) och nu går alla på olika gymnasieskolor. Men det hindrar dom inte att försöka få ihop nåt möte emellanåt och snacka sig ikapp och umgås.
Ofta blir det ju så att man skingras och tappar varandra, men inte här inte och det tycker jag är så mysigt. Just i kväll ska dom äta avskedsmiddag för Louise ska åka till Thailand i en månad på praktik och kommer hem först till jul.

Stadsmissionen kom jag äntligen till i dag. Har haft skuffen full av kassar som jag skulle lämnat där men... Ja, guldfisken igen.
I dag kom jag så dit till slut. Lämnade 4 proppfulla kassar med kläder och skor som jag hoppas ska inbringa nån spänn som kan användas till människor som behöver stöd.

Tre bra saker med dagen blev alltså;
  1. William hade en toppendag med kompisen.
  2. Bra att vara glömsk ibland. Ingen bok = hitta intressant artikel.
  3. Lämnat saker till bättre behövande.
 Tror bestämt att det kan bli fler än tre saker för dagen är inte över ännu.

Tack också snälla farfar och syster yster. Farfar har skickat en telefon och Ariane erbjöd sig skicka en, lite lustigt allt, tror det är samma sorts Samsung.........

Kramelikram och kom ihåg att sätta på er reflex när ni går ut i hösten, är så busmörkt nu och reflexen är en billig livförsäkring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar