fredag 26 november 2010

- Du, jag vill berätta nåt

Sa den lille treårige gossen och ryckte i mitt förkläde.

- Vet du. Jag har en gammal farmor och en riktig farmor, också ska du få komma hem till mig och titta på mitt rum.
Och tack för maten.

Sen sprang han iväg.

Tror minsann jag fick godkänt. Ett förtroende och dessutom ska jag få se hans rum.

Härliga ungar och en härlig ålder, så spontana och roliga.

17 1/2 års åldern är också charmig.

Hämtade dottern sent i eftermiddags då det börjat snöa ganska ymnigt igen och det är lite halvknöligt att cykla då.
Där står hon den lilla gullvippan i snön med cykeln bredvid sig och väntar på mig. Och vad har hon på sig!?
Tunna nylonstrumpor och shorts.......

- Jamen älskling det är vinter, säger jag.

- Jamen, jag ville inte bli varm när jag cyklade, svarade hon.

Varmt och varmt. När jag lämnade hemmet i morse var det fem minus och jag har svårt att tänka mig att det skulle blivit sån lokal värme tills det var dags för hennes avfärd att det krävdes shorts för att klara cykelturen in på stan.

Vojne, vojne dom kidsen dom kidsen. Alla åldrar har sin charm heter det och visst är det så.

Nu vankas det pizza på grönalund och det för alla ålderskategorier, alla får vara med, gamla stötar, unga herrar och tonårsfröknar.
Jamen såklart hundarna också och dom får sig en varsin skiva rostbiff. Det är ju fredag.

Ha en skön kväll kära allehopa för det tänker jag ha.
Mat, ett glas vin, lite adventspyssel och sen På Spåret.

Tjingeling

4 kommentarer:

  1. Dotter 1, sjutton och två månader på papper, (mellan fem och tjugofem beroende på vem som bedömer....) hade kort svart,silkig (och alla vuxna kvinnor vet hur KALLT silkigt material blir när det blåser och är 10 grader kallt...), nylonstrumpor och, i och för sig, grova kängor på sig på väg til skolan i går morse. Den ömma modern, jag, försökte påpeka det inte så kloka i klädvalet en så kall morgon, men fick en blick som tydligt talade om att jag nog var född som 44 i en alldeles för varm skoteroverall...
    Är det då man tycker att de får skylla sig själv???
    puss och kram
    kompis

    SvaraRadera
  2. Samuel Adams var det vi drack, när jag gav upp Bud Light, så gott att vi svängde förbi bolaget på vägen hem och har inmundigat några framför hockeyn på TV:n i kväll :o)

    SvaraRadera
  3. Kompis: Svar ja. Och visst minns man det slinkiga kalla materialet mot kroppen en kall dag/natt (och oftast hade vi inte ens grova kängor).
    Skoteroverall hade vi dock icke trots att dom tror det. Men väl ökenkängor och palestinasjal.
    I dag önskar jag en overall också längtar jag efter rekordeliga gamla hederliga näbbkängor/stövlar, det var skodon det. P&K

    Marie: Jamen, är den go eller!? Bra val. Verkar som vi har samma goda smak.

    SvaraRadera