fredag 12 november 2010

Toppad och noppad

Alltså toppat håret och noppat ögonbrynen - lite fredagsflärd, vilket verkligen behövs en kulen och regnig novemberdag.
Och vilken trevlig kvinna som noppade mina bryn sen. Tänk vad lite det behövs för att göra någon annans dag. Vi småpratade lite om ditt och datt, kom så in på det här med färger man brukar använda i sin make up. Ganska naturligt ämne att ta upp då det var på Face jag var. Nåväl, nämnde att jag aldrig nån gång i hela mitt liv använt färgen blå på ögonskuggan.
Hon tände direkt och påstod att det skulle passa mig. Tar så fram en skugga och provmålar mig i den kulören.
Tja, varför inte och det blev riktigt bra. Kanske man ska våga själv nångång.
Glad gick jag därifrån och kommer definitivt komma tillbaka.

Glad blev jag också när jag hörde (på radion) att det kanske ska bli nyinspelning av ett gammalt favoritprogram  - Absolutely Fabulous.
Himmel vad roligt det var, Patsy och Edina är helt obetalbara, älskar dom och den sortens humor.
Nu håller jag tummarna att det blir så också. Och hade jag haft Stoli och eller Bolli hemma så hade det blivit en liten sipp av det också ;-)

Är det nån som har så kan du ju blanda en

Stoli - Bolli
4 cl  kall Stolichnaya
Bollinger Champagne

Bottna glaset med vodkan och fyll upp med den iskalla champagnen.

Kan bli Helt Hysteriskt...........
Ha nu en riktigt skön helg kära allehopa.

Hoppas att kunna dra i gång med nästa rum, men det är lite osäkert om det blir så eller ej. Får se, tar en dag i sänder. Inte mycket annat att göra ju.

Jo, njuta och göra det bästa av dagen det kan man göra oavsett.

Kramelikram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar