torsdag 4 november 2010

Discount Queen

Mina intressen är litteratur, mat och matlagning, bakning, trädgård, vin, hundar, öl, musik, resor och sist men inte minst rabatter.

Jag samlar rabattkuponger som andra samlar frimärken. Blir så glad när jag gör ett kap och får rabatt på nåt jag handlat.
Familjen driver lite med mig, men det gör inget.

- Oj, vad glad du är i dag då, du måste ha fått en skaplig rabatt i affären, kan maken utbrista när jag kommer hem efter en tur på stadens gator.
Och ofta stämmer det.

Mathilda hon skäms lite när jag försöker pruta (för det kan också hända) och drar sig undan. William han bryr sig inte och är i och för sig mycket sällan med mig i nån butik.

Är som en sport och jag älskar det.

Mitt senaste discount kap är en urtjusig festklänning.
Nu behöver jag egentligen inte nån ny blåsa, men jag kunde inte motstå den. Har så himla många partyklänningar så jag skulle kunna gå på fest i flera veckor, iklädd ett nytt plagg varje dag.

Men, man vet aldrig. Eller som det står på trisslotterna "plötsligt händer det".
Ja, att man hamnar på Bindefeldts lista och får gå på massa kalas.

Nu får den hänga ett par dar och "mogna" också ska jag svassa runt lite i hemmiljö innan jag bestämmer mig om den blir kvar eller om jag returnerar den.

3 kommentarer:

  1. Snygg blåsa!!
    Trevlig helg och kram!
    /Eva

    SvaraRadera
  2. Toksnygg! Angående diskusionen om jumper eller tröja så instämmer jag helt, och jag har då köpt mig en jumper (denna och handskarna var från MQ)
    Trevlig helg på dig!

    SvaraRadera
  3. Kom hem till Dalarna,här gillar vi välklätt folk... Puss Puss

    SvaraRadera