måndag 19 oktober 2009

Blod och blad

Veckan startade med blodgivning i morse. Vilket innebär för mig att jag blir lite trött och frusen. men efter nåt dygn får jag massa energi och känner mig kanonpigg. Är nog inte så dumt för kroppen med lite "åderlåtning" ibland. Men i dag var jag nära på att bli snuvad på lämningen då systern tyckte jag hade för lågt tryck (95/59) och ville rådfråga läkare innan jag blev tappad, nu löste det sig och jag blev av med mina decilitrar.
Ja, sen fortsatte dagen med en skön hundpromenad och senare lite lövräfsning. Kanske lite dumt att ge sig i kast med det evighetsjobbet då alla blad ännu inte lämnat träden. Men det hade torkat upp så bra efter allt regnande så jag kände mig tvungen att få upp lite. För det man kan vara säker på är ju att det kommer mera och inte kommer det in nån fe och trollar bort det heller. Nu ska jag väl i sanningens namn erkänna att jag lämnar mycket åt maskarna, djurvän och lite bekväm som man är.

Nu ska jag skjutsa William till scouterna, hem och magrulla sen duscha och hämtning av sonen efter det. Sedan kan man förklara måndagen avslutad och slappa en stund.

Dagens bonus: Var och köpte mig en ansiktscreme och fick en ögonkräm på köpet, värmer en sparsam själ som mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar