fredag 16 oktober 2009

Så var det slut på veckan

Och fredagen är här, skönt. Nu blir det familjetid och myspys, står just nu i köket och lagar mat,sippar vin och lyssnar på "Soul Folks", några av sveriges bästa artister, bl.a Sulo och Sven Zetterberg som tolkar Sam Cooke, skitbra skiva-rekommenderas.
Något som är skitdåligt däremot är datorn som tyvärr är stendöd. Det visade sig vara moderkortet som lagt av så nu ska den in på service. Blir alltså utan min maskin ett tag, hur länge vet bara gudarna. Det vet ju alla hur det brukar vara med saker man har inlämnade på reparation, det kan ta låååång tid....
Detta betyder att jag måste hålla mig på god fot med dottern så jag får komma in på hennes rum och låna hennes dator. Min framtid innebär alltså lite fjäsk och smörande samt en portion gott tålamod. Men vad gör väl det. Nä, min gullvippa är så go så det ska nog gå bra att jag ska tillbringa lite mer tid än vanligt på hennes rum.

Nu är det bestämt, vi tar valpen. ringde uppfödaren och tingade honom idag så nu är han vår den lille sötnosen. Åker till skåneland och hämtar honom antingen den 26:e eller 27:e. Oj, vad kul, jobbigt och underbart det kommer att bli. Tänk så det kan bli i livet, jag som var en hundrädd jänta från dalarna har blivit en hundälskande "småländska" i mina bästa år. Nåja, nu kanske jag inte ska ta i så hemskt för smålänning blir jag nog aldrig och framförallt inte kalmarit. Hänna nera tror många att jag är finne eller gotländska hmm, men icke. Mitt ursprung till trots så är jag smålänning vad det gäller fotboll, så i morgon hejar vi på våra "röda bröder" som möter
Gais på skansen.



Död dator















Dagens önskan:
Kommer från Micke som vill att jag ska berätta om min sjukliga aversion mot att slänga mat. Han öppnade en burk med oliver, vi skulle ha några till en sallad, råkade slå bort spadet. Jag repade (snudd på skogstokig enligt maken) och varskodde att så får man inte göra. Nu måste du äta upp alla oliver så vi slipper slänga fortsatte jag. Dottern kom till undsättning och hjälper den ömme fadern att snaska oliver, så nu är allt frid och fröjd igen och oliverna slut. Tokigt - Svar. Ja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar