onsdag 28 oktober 2009

Valpen min tycker om att ha skoj

Oj, oj, oj. Så sjöng Gullan Bornemark en gång i tiden och gissa om det stämmer - Yes box. Och inte bara valpar har skoj i det här huset, rackarns vad dom , Texas och Tyson, har lekt och busat idag. Det har faktiskt varit så busigt och vilt att jag har fått stoppat dom en stund och påbjudit vila. Men visst är det så kul att det funkar så fint mellan dom. Tror till och med att dom gillar varandra lite mer än bara som buskompisar. Den ena letar efter den andre när dom inte är tillsammans. Och eftersom Texas behöver sina vanliga rundor blir Tyson hemma och går och smågnäller och letar efter honom. Nu har det ju bara gått ett dygn sedan vi fick hem honom, men jag tycker det känns bra so far. Allt känns med andra ord toppen.



Och vad mer är toppen, jo jag fick hem datorn i dag. Jätteglad är jag för det, nu kan jag sitta vid min maskin som jag vant mig vid (fästa sig vid en dator, hm. Hur sunt är det då!?). Men framförallt ha tillgång till alla bilder, adresser och allt annat som jag förvarar i burken det gör mig glad.
Dagens visdomsord: Hunden är människans bästa vän och vem vill man hellre vara vän med än en som har ungefär samma egenskaper som man själv. Morten Sabroe

1 kommentar:

  1. Höj i köja!
    Va gullu han ser ut lilla Tysån då;)
    Visst har de glädje av varandra när de är 2.
    Man blir lite valpsjuk..men 2 räcker för oss...
    Kram Nanna med flock

    SvaraRadera