fredag 30 oktober 2009

Så var det dags att damma av

utställningskavajen. För i morgon bär det av till Växjö på utställning med Texas. Men tidigare i dag trodde jag nästan vi skulle få ställa in. Hittade nämligen ett utslag på hans bakben, shit pommes frites, vad är nu detta då!!!! Orolig blev jag, vad har han nu fått, tankarna for. Ok, ring veterinärn och få en tid och tur som en tok hade jag och fick en återbudstid samma eftermiddag. Ren flax då vi under samtalets gång fick detta återbud annars fanns inga tider förrän nästa vecka. Nåväl, for ut och han kollade in honom och tack och lov inget allvarligt. Ett lite infekterat sår förmodligen uppkommit p.g.a vild lek med Tyson och hans vassa tänder. Nu upptäckte vi det i tid så det var litet och kommer att läka bra med hjälp av antibiotika som vi fick. Han (veterinären) gav oss grönt ljus, så i morgon bitti sticker vi till Växjö som ursprungsplanen sade.


Dagen har annars bestått av diverse valpbestyr såklart. Vi har testat att gå en liten sväng i koppel och det gick faktiskt över förväntan. I början ville han mest tugga på det men snart fann han sig och följde med en tur runt kvarteret.




Jamen kom igen nu då grabben så går vi

Dagens Hallowen: Blir det inget av med och inte i morgon heller av förklarliga skäl. Fick min partydos förra helgen och efteråt kände jag mig som ett monster. Denna helg får alltså ägnas åt hundar och släkten i himlen. Men så här såg vi ut, William och jag, förra året när vi skulle på kalas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar