tisdag 20 oktober 2009

Så bedårande

vackert det är i naturen så här års. Blir nästan lite tagen och måste bara stanna upp och njuta av alla färger runtomkring. Solen strålar och luften är hög och klar, mums för själen. Visst är vi lyckligt lottade som får bo i ett sådant vackert land med dessa årstidsväxlingar. Det är nu jag aldrig skulle kunna tänka mig att bo i ett konstant varmt land för det är ju så ljuvligt att ha allt från skirande grönska, högsommargrönska, höstfägring till (i bästa fall) isande kyla och snö. Alla årstider har sin charm, thats for sure. Visst är det pestigt ibland när det regnar konstant och den kalla nordanvinden går genom märg och ben. Men då kan man med gott samvete kura inomhus och njuta av något som gör en glad som att läsa böcker, lyssna på musik, se på film, umgås med goa människor, äta och dricka gott, måla, baka osv osv.



Ja och apropå äta något gott, så snälla syrran ta med en sån här är du gullig.

Och jag bjuder på lite sånt här. Musik alltså.



Dagens uppdrag: Jagar hundhår, håller på att försöka få bort så mycket som möjligt innan dalingarna kommer för kusin Helena är Texasallergiker.

1 kommentar:

  1. Hej Sussie
    Vad kul det var att läsa det du skriver, jättebra skrivet. Jag fick länken av Micke igår, han har berättat att du bloggar, men jag hade inte hittat länken. Kul att du lägger ut lite av dina recept också. Kram Susanne i Göteborg

    SvaraRadera