söndag 19 september 2010

Alla dessa val

Ska jag göra en eller två trappdekoprationer? Ljung, grönt eller blommande? Naturmaterial eller konstgjort? Pumpor eller icke pumpor?
Ja och som vanligt kunde jag inte bestämma mig. Det blev lite av varje.

Trenden höll i sig resten av dagen. Äppelpaj eller blåbärspaj till dessert? Och vad till, vaniljglass eller sås?
Inte lätt för en velputta som mig. Men det slutade med en äppelpaj och tillhörande vaniljsås.

Jobbigt med alla dessa i-landsproblem man ställs inför stup i kvarten.

I vallokalen i morse var jag dock stupklar med vad det skulle bli. Tog bestämt tre valsedlar och stoppade i sina kuvert. Done på två röda.
Ibland är det lättare.
Fast, det erkännes, vägen dit var inte riktigt rak.

En skön söndag har det varit. Lite utefix, lite innefix och sedan kom Farfar och åt söndagsmiddag med oss. Alltid lika mysigt att sitta och snickesnacka med honom. Tänk, han har så vansinnigt många historier och anekdoter att berätta så det skulle kunna bli en riktigt tung skrift. Det skulle vara roligt att få bara en liten del på pränt, sen skulle man ha att göra många kvällar.
Fast det såklart, live är det ju bra mycket roligare.

Fick en förfärlig massa finfina plommon av Farfar, så nu är de närmsta dagarna räddade. Och/eller så får vi förskräckligt ont i magarna.
Ytterligare ett problem av modell i-land kanske, tillaga eller naturella. Blir förmodligen både och.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar