tisdag 14 september 2010

Plockgodis & Politik

En bra liknelse av Westgårdh tycker jag.
Har själv gått och klurat i dom banorna. Finns både det man gillar och inte gillar i "påsen", får liksom välja den påse med minst äckel i.

Sen är det en del politiker man föredrar mer framför andra. Vilket kan vara på både gott och ont för partierna när det är block som gäller.
Kan hitta bra och dåliga saker på både vänster och högerhållen.

Tänka egoistiskt? Nej, måste försöka använda förnuftet mer än känslan om söndag.
Är snart framme vid mitt definitiva beslut vad gäller riksdagsvalet, kommun och landsting, där är det klart.

Anders Westgårdh gör en egen dream team regering, men där håller jag inte längre med.
I mitt Dream Team där skulle i Schyman absolut inte få en plats, hon gjorde bort sig kapitalt när hon eldade upp massa pengar anser jag.

Vilka som skulle ingå, ja det är jag inte på det klara med ännu. Kanske kompis på Statsministerposten (hon är sjukt klok), jag själv som utrikesminister eller försvarsminister (älskar att resa samt är en hejare på att medla i konflikter), faster kunde bli en bra justitieminister (hon kan plädera och är rättvis), maken skulle bli den perfekta kombon av idrotts och kommunikationsminister och syrran hon är självskriven som kulturminister (hon är kul och gillar det som är kul).

Nämen, kära nån. Här svävar jag i väg med mina fantasier.

Ajö för nu, hörs.
Kram från en äppel och tomat doftande Sussie ( har inte bara gjort massa tomatsås i dag utan även påbörjat årets äppelberedning, skalat, skalat, klyftat och klyftat, puh).

2 kommentarer:

  1. Det säger du bara för att du tycker att jag är lik Göran Persson, lika stor mage och lika många dubbelhakor...;-) (och kanske, kanske lika stor i käften)

    SvaraRadera