måndag 27 september 2010

Hundväder och måndagsmys

Styv kuling och regn, inte ens hundarna vill gå ut. Dom stannade på tröskeln, kollade läget, vände om och gick in igen.

Och jag gjorde detsamma, var inte direkt svårövertalad måste jag erkänna.

Kunde ha blivit en sån där tråkig vanlig måndag, men icke. Tankad efter min inspirerande helg så kan inte ens en måndag med taskigt väder ta ner mitt humör.

Trallande gick jag således runt och tände massa ljus överallt och njöt av busvädret därute. En riktig höststorm kräver inte bara ljus utan även en brasa att kura vid.
Trotsade så vädret en liten stund och gav mig ut för att plocka in ved.
Nu sprakar säsongens första eld i spisen, vinden tjuter och myset är på topp.


- Vill du ha rödgul trumpetsvamp och i sådana fall hur mycket?
Frågade Farfar när vi språkades vid på telefonen i dag.

Såklart jag vill. Tänk vilken lyx, bara sådär får vi massa god svamp. Vi har det allt väl förspänt, får så mycket gott ur skogens skafferi av honom. Blir snudd på bortskämda.
Men glada och tacksamma är vi, så vi bugar, bockar och tar gärna emot.

Micke är nu framme i Houston där det är 25 grader varmt och strålande sol. Men han hinner inte njuta mycket av det för det är jobba, jobba, jobba som gäller.

Skulle det bli nån stund över så har han en lång lista med sånt vi tycker vi behöver här hemma, löparskor, lifesavers, Converse, sura gummibears, grönt te i kapsel och lite annat smått och gott.
Fulltecknat schema alltså.

Hade gärna varit med. Är ju ett USA freak och det var så längesedan jag var i Texas så det skulle vara skoj att fara dit igen. Men snart kanske!!!!!

Är faktiskt inte ett dugg avis, ja nåja lite då, men bara lite.

Over and out från myspysarna på grönalund. Ha det gott och kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar