fredag 24 september 2010

Ni na na ni na na na ni na na na na na

Dagens boktips. Ni kommer väl i håg Stefan Mählqvist och hans boktipsande på tv, tidigt 80-tal?

Nu ska jag inte boktipsa just nu, kanske sen, för nu blir det bokmässa för nästan hela slanten.

Kommer att bli så kul, älskar böcker, berättelser och möten, så fatta att jag ser fram emot det. Som ett barn på julafton och nu infaller min jul.

Återkommer med rapporter såklart.

Och förresten, inte visste jag att det bodde en liten barista i mig. Ångrade mig i går kväll, skulle ta en kopp te, men det blev kaffe. Meckade en helt sjukt god (och lite snygg) mugg.
Åh, va gott det var.
Är som bekant inte bara en bokmal utan även en kaffekärring. Vi har alla våra laster.

Hörs. Kram för nu.

2 kommentarer:

  1. Jag önskar jag hade kaffe som last! Inga kalorier och lite lagom cool och helt laglig. Jag dricker en kopp och det på morgonen. Känner aldrig att jag är kaffesugen. Får man en semla/bulle/bakverk till blir saken en annan men...

    Trevlig helg på dig!

    SvaraRadera
  2. Ja, synd Marie. Kaffe som är sååå gott. Tror jag kunde lära upp dig, finns så många goda sorter.....
    Cool, tja. Finns andra sätt att coola till sig, Manhattan, Chaite, Icethe, Caipirinha eller bara stå fast vid sitt tyckande helt enlelt. Det är coolt.

    Ha en trevlig helg själv, trots shittet med er resa. Men som du säger "det går fler tåg", blir nog extra roligt när ni väl kommer i väg.

    SvaraRadera