måndag 6 september 2010

En lååång måndag

Inte uppe med tuppen, men med Micke. Skulle skjutsa honom till tåget i morse klockan fem, så det var uppstigning halv fem för mig (fyra för maken).

Sen hade jag en liten plan att jag skulle kastat mig ut i spåret och tagit min morgonwogging, men se det gick inte. För mörkt, rena natta faktiskt.

Fick vackert vänta på ljusets ankomst. Nu råkade jag ta mig en liten sträckare i kojen och så blev det som det blev, råkade dvala och kom upp igen först halv sju.

Så, efter att jag fått iväg barn till respektive skola kunde jag så äntligen ge mig av på min lilla motionsrunda.

Jätteskönt var det, faktiskt lite extra och det med tanke på att gårdagen var mycket stilla med en hel del bilåkning och praktiska bestyr efter vår hemkomst.

Åkte som sagt inte himla långt, men lite långt i går och jag blev lite fundersam över alla dessa rävar som låg efter vägkanten. Räknade till sju stycken, vilket jag tycker är mycket. Har inga minnen av att jag tidigare har sett så många överkörda djur efter vägarna. Då fundrar man ju lite extra. Är det så himla mycket räv nuförtiden eller vad beror det på?

Fick med oss en massa finfina hälsingelingon som jag ägnat en ganska lång stund åt att rensa i dag. Tre kilo lingon tog några timmar att få fina och frysbara. Men vilken rikedom det är när man kan ta sina påsar och frysa in och sedan ta ut och råröra efterhand det behövs. Lyx. (Tack kära Faster och Thomas)

Tog mig en liten trädgårdsfixarrunda idag och plockade bort det mest döa dänna uta. Hittad så denna vackra klematis som snott in sig i murgrönan. Visst är den fin där den står i den sköna septembersolen?
Nu ska William snart hämtas från scouterna sen rackarn blir det tidig kväll på grönalund. Kroppen skriker efter ryggläge, men innan dess, ska jag ta en god kopp kvällskaffe och ögna igenom Pravda så man håller sig hyfsat uppdaterad i den politiska debatten så här strax innan valet.

Ha en skön vecka kära allehopa, tror den kommer bli alldeles utomordentligt toppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar