lördag 11 september 2010

Lovely Lördag

Hela familjen samlad.
Sovmorgon, långfrukost och melodikryss.
Några chilisar har jag fått upp på tork idag.
Micke tog sig en lång löprunda 12 km sen hem och hämta William med vänner och en tur till simhallen. Mathilda hon tog sig cykelledes in till stan för lite seriös shopping och jag jag gjorde klart tvätten och kastade mig sedan ut i spåret och min något kortare runda (5 km).

Tyvärr var det inte lika skönt i dag som sist, kändes motigt i bena och tog emot, men såklart kanonskönt när det var klart.

Har tidigare woggat två gånger i veckan, men denna blev det tre, så det kanske var det som var lite ovant för kroppen. Ska testa en vecka till med tre pass, känns det ok då så fortsätter jag. I annat fall går jag tillbaka till två per vecka och då kanske något längre.

Eftermiddagspromenad blev det sedan, Micke och jag tog hundarna och gick till skogs. Och hade vi inte lite flax, hittade några små kantareller som skall avnjutas till middag.

Nu förbereder jag lördagsmiddagen som hela familjen ska äta tillsammans (lite lyx med tonåringen hemma). Ska fixa till en riktig brakmiddag (trerätters) idag, känns som vi behöver det.

Till förrätt ska det bli en toast med kallrökt lax och pepparrotscremé och till varmrätt blir det Entrecote med smörstekta kantareller, potatisgratäng och rödvinsås.
Slutligen så ska vi mumsa i oss flädermarinerade jordgubbar med lättvispad grädde.

Låter gott va?

Nä, nu får jag fortsätta.

En vacker Amiralfjäril dök upp på vår promenad
Ha en skön lördagkväll kära allehopa. Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar