onsdag 15 september 2010

Min kopp

I ett halvår åt jag corn flakes till frukost varje morgon för att samla värdemärken och få en mugg. Åt faktiskt ihop till två stycken i slutändan.

Tur var väl det, för nu har den ena gått sönder så jag har bara en kvar.

Använder den varje morgon och hinkar i mig mina tre koppar (nåja,muggar) kaffe.

Blir liksom ingen riktig morgon utan Cornelius morgontupp och jag älskar min mugg.

Fånigt, ja, men så är det.

Tänk, ibland kan man vara bara så målmedveten i sitt handlande.

Behöver jag säga att jag äter corn flakes ytterst sällan i dag.
Och mer målmedvetenhet i mitt liv just nu. Woggade min runda på en ytterligare bättre tid idag, en minut bättre.
Känner mig stark och stolt. Snart är jag en riktig löpare, går mindre och mindre och löper mer och mer.
Får dessutom erkänna att det börjar bli ganska så roligt också är det så himla skönt (trots duggregnet som föll på mig idag).
Fast man ska väl inte ropa hej ännu. Men ändå.....

Tjingelig och Kramelikram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar