lördag 25 september 2010

Lycklig

Jag älskar det. Att strosa runt på bokmässan, prata med folk, träffa författare, cirkulera och njuta av atmosfären.
Det här var mitt första mässbesök, men definitivt inte det sista. Kommer att fara tillbaka nästa år och nästa och nästa, det är säkert. Känner mig hemma och levande när jag får gå runt bland montrar och böcker.

Nu är jag duktigt trött i skallen av alla intryck och möten, men också duktigt lycklig. En av de bästa dagarna hittills i mitt liv. Tror bara mitt besök på Graceland kommer i närheten (ja, Springsteenkonserten ligger också bra till).
Nästa år vill jag att kompis och syrran hänger på, vet att dom också kommer att älska det.

Bilderna får tala.
Martina Haag var så glad och trevlig
Guillo pratade och pratade
Har nyss köpt en bok av Monika Ahlberg
Och här får jag min bok signerad av husguden Jan Stenmark
Christer Fuglesang skriver en hälsning till William
Frank och jag
Här fick jag tag i Jonas Jonasson. Han ville först inte bli fotad då han nyss lagt in en snus. Men med en bedjande blick och ett stort leende fick jag ta ett i alla fall.
Ernst Billgren också en trevlig prick.
Fatta vilken bra dag det har varit. Kram och tjingeling från en rik människa.
Den som äger en boksamling och en trädgård, saknar intet.
Så sa Cicero och jag skriver under.

2 kommentarer:

  1. Mingla med kändisar minsann...(fick du vara med på deras berömda efterfest?) Kram

    SvaraRadera
  2. Nä, tyvärr dom gick miste om det, mina partymoves och min spirituella konversationsförmåga. Men nästa gång så.........

    SvaraRadera