onsdag 2 december 2009

Kompislek och sprutjakt

I dag har Texas "presenterat" sin kompis Peggy för Tyson. Vi var ute och gick när Texas plötsligt gjorde helt om och ledde oss mot sin kompis. Ok, tänkte jag, vi är ju ändå i närheten så låt gå att du bestämmer. Och turligt nog för hundarna var hon hemma och väldigt leksugen. Oj, vad dom röjde, sprang som galningar runt, runt, runt. Jaga varandra, gömma sig och rulla runt och brottas var lite av det dom lekte. Trötta och glada kunde vi sen fortsätta vår tur. Två ganska slaka gårdisar vilade sen en stor del av eftermiddagen.

Passade på när dom låg och vilade att sätta upp ljusslingor inne i huset. Gillar när det är mysbelysningar lite överrallt, kanske lite kitschigt men what the heck sån är jag. Nu tar det bra mycket längre tid än man kan tro att pyssla med sånt, släpa stegar, hämta spik/häftstift osv, flytta runt stege, klättra och sen till slut se att det hänger snett och vint. Börja om. Klättra upp och ner, upp och ner, hundarna vaknar och valpen tror jag leker en skojig lek med honom "jaga ljusslingan". Så, finally done.

Efter middan kom jag på att jag skulle fara och ta svinsprutan, hade tänkt ta den i dag på dan men slingorna tog all tid. Kom på att jag läst att det var kvällsöppet till kl 19.00. Bra, sätter mig i bilen vid halv sju och far in mot vårdcentralen. En mörk och stängd mottagning möter mig och inte någon som helst information finns uppsatt heller. Ja,ja åker väl till nästa ställe då. Men nu börjar det bli tajt om tid så jag får speeda lite, men bara lite. Framme vid nästa ställe med 8 min till gott. Springer fram till vårdcentralen som faktiskt lyser och möts av en stor plakatliknande informationslapp där jag får veta att det är stängt. Det är i morgon det är kvällsöppet, ja rackarns också. Blir till att åka hem osprutad då. Ska göra ett nytt försök i morgon istället, men då får det bli dagtid, hänga på låset varianten.


Dagens jul: Gjorde farmor Anna Lisas goda pepparkaksdeg idag. Nu ska den vila över natten sen blir det till att bake många kager.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar