måndag 7 december 2009

Kärt barn har många namn

Och kära hundar likaså. Buson, Busax, Bajson, Bråkax, Nejson, Nixas är några av namnen dom hetat i dag våra kära vovvar. Har varit en helt fantastiskt pestig dag. Om gårdagen var en klassisk adventssöndag så har måndagen varit en klassisk skitdag. Regnet har fullkomligt öst ner, sånt där fint "blött" regn som letar sig in överallt. Texas och Tyson vägrade då alltså att gå ut, fick med milt våld dra dom med mig. Sen har dom, mest Tyson, busat och nästan drivit sin matte till vansinne resten av dan.

Klart dom har ju massa överskottsenergi när dom inte varit ute som dom brukar, snabbpromenader blir man ju inte trött av. Käkat tofflor, burit runt på vedklabbar och "plockat sönder" dessa också, tuggat kuddar, kissat på mattes matta, ja ett litet axplock av hur dagen varit.

Hade ett gäng julblommor som jag inte hann plantera i helgen. Perfekt då gör jag det idag tänkte jag i förmiddags. Fixade och pulade med det en bra stund och fick ihop 8 olika arrangemang. Och varför så många kan nån undra. Ja, sån är jag, älskar blommor också lider jag av en defekt, vilket avspeglar sig på så sätt att jag har svårt att bara göra lite åt gången. Som blommorna, 1 grupp när man kan göra 8, 1 limpa, nej fem, 5 liter saft, nej passar på och gör 15 när man ändå är på G liksom. Dricka en pilsner, så gott kan lika gärna ta en te, osv osv.

Nåväl, skulle sedan nöjd med mitt blomsterfixande, placera ut blommorna runt i huset. Tar ett par krukor i nävarna och ska gå upp på övervåningen med dom. Och nu händer det, ett klassiskt slapstick, snubblar som en annan Papphammar i trappan. Shit, tofflorna som Tyson tuggat på har delat sig så jag fastnar i ett trappsteg. Blommorna flyger all världens väg, jag svär och jord, kulor, mossa och små jäkla dekorationsstenar ramlar som meteoriter över mig. Nu fattas bara att det dyker upp en stomatolleende blonderad äldre man och säger "Smile your on candid camera" det hade varit droppen och väldigt synd om honom. Nu var det tack och lov bara min bisarra humor och ingen verklighet.

Verkligt blev dock dagens tredje dammsugning. Nu har dammsugaren förpassats in i skåpet igen och jag smyger omkring och längtar efter tisdag. Eller som man säger på dansk, tar det roligt.


Dagens positiva: Ja, jag är glad över att jag inte har ett jack i pannan eller saknar framtänder efter min trappsaltomortal, man får vara glad för det lilla här i livet. :-D

2 kommentarer:

  1. Det är ju faktiskt en viss skillnad på "piss/pest och senapsgas-dagar" och harmoni.../Vi i Falun

    SvaraRadera
  2. HAHA!!Du skulle ha sett min agility-saltomortal(I'm not immortal) vid tävling för 2 veckor sedan!!Flamenco A.K.A Flänko-boy sprang oförutsett rakt in i sin framrusande matte.Som inte vill mosa hunden utan flög likt en seriefigur i en båge och landade på fejset..inför ett hundratal agility fantaster..jihoo liksom:(Var glad att ingen såg dig åtminstone!!Smärtan efter smällen då..mjaaa den i själen var värst!!Kraaam kusinen från landet/N

    SvaraRadera