torsdag 10 december 2009

Tomtedag och hjulning

Då var det dags för festernas fest och inte får man komma! Men jag är redo inför nästa år om det skulle bli ett kuvert över, för en snygg blåsa har jag skaffat och den är kungligt elegant. Nä, jag är här hemma och jular istället. Plockat och pysslat bland tomtar och troll mest hela dagen. Tror jag tar dagen i bilder.


Fem glada hundar som leker, fast den 5:e ville inte vara med på bild, hon var lite blyg.








Å vad ska detta föreställa, småfolk i mitt hus?



Amaryllisarna i fönstret som blommar för fullt, älskar dom. En stor blomfavorit, på 2:a plats efter tulpan.








Tänk vad lite superlim kan göra.

Nu ska jag gå och spana in banketten och bländas av alla vackra klänningar. Mathilda och jag har det som en liten tradition att kolla in klänningarna, sen utser vi vilken som var bäst, sämst, roligast osv. Sen kollar jag också om min gamla jobbarkompis Bengan är med och serverar. Han hade när vi jobbade i hop serverat 10 år i rad och jag såg honom faktiskt i trappan med glassen ett år. Så over and out, hörs i morgon om intresse finnes.


Dagens Jul: Vill ju inte trötta ut mina läsare med för mycket julande så här kommer det med H.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar