tisdag 29 december 2009

Pension & virus

Två för mig onda ting. Virus i datorn är inget kul och framförallt inte för en teknikidiot som mig. Men som tur är kom det ju lägligt, om nu sånt shit kan komma lägligt, då Micke är hemma och ledig. Han har således tillbringat en stor del av dagen med att få bort den styggingen. Nu är datorn rengjort och viruset väck, nice. Och virusets namn det var Malware defense så pass opp gott folk det är en riktig fuling. Den /det vill få en att tro att det är ett äkta antivirus program, man ska klicka, acceptera, köpa osv osv, men i själva verket stjäl den uppgifter. So watch out.


Ja, sen var det det här med pensionen då. Maken och jag var hos vår bankrådgivare i förmiddags och skulle fixa lite med pensionsspar och sånt. Jag har nån form av pensionsallergi, jag vet att det är viktigt, men likförbaskat helt ointressant för mig. Vår rådgivare tycker jag är lite lustig som inte vill spara så mycket som jag borde. Men sån är jag, carpe diem. Får väl nån spänn så det ska nog bli bra det med. Och förresten vet man inte vad som sker, kanske inte ens blir 65 ju. Nä, så får man inte heller resonera, vet det också.


Men, vi ser nog vårt boende lite som en pensionsförsäkring. Sälja när den dan kommer. Köpa lägenhet på Ströget i Cph och kryssa i Västindien när det är ruggigt här hemma, ljuva drömmar, för såna måste man ha, :-D




Dagens hundmys: Tillsammans framför brasan. Texas och Tyson tinar upp efter en promenad där Tyson råkade plurra och var ganska kall vid hemkomsten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar