fredag 18 december 2009

Tji fick jag

Trodde jag var klar med klapparna, men icke. Berättade häromdagen om min glädje över att slippa springa på stan och handla, fixade inköpen via nätet. Är inte glad längre.... Fick meddelanden om att nästan allt det jag hade beställt inte kunde levereras. Ja, så det var bara att kasta sig ut på stan då, för klar vill jag vara innan helgen är över. Föredrar (likt Ferdinand) att gå här hemma, lukta på juldofterna och laga mat & pyssla.
Nåväl, tog tjuren vid hornen och for iväg, sprang omkring som en yr höna i flera timmar och letade efter rätta klappar. Nu fick jag dessvärre inte tag i allt, så det måste nog tyvärr bli en runda till, no fun.

Nåt shoppingproffs blir jag aldrig så mental uppladdning krävs inför nästa tur och den uppladdningen sker bäst här i mitt enkla tjäll. Trött efter rännandet i butiker ska jag nu ta och göra fredag i huset. Samla familjen kring middagsbordet och umgås över en god middag och sen kolla på På spåret, (ja, syrran jag vet att det är töntvarning på mig, kollar "spåret" och löser melodikrysset). Vart tog Rock´n roll Sussie vägen?


Men mina islyktor blev fina i alla fall, håller på att frysa flera faktiskt och nu med lite färg i.



Dagens Jul: Får nog bli en juleöl att läska strupen med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar