fredag 25 december 2009

Det regnar

Fy bubblan vilket juleväder. Regnet står som spön i backen och det är endast med tvång och p.g.a. hundarna som man sätter näsan utanför dörren. Ute är julstämningen som bortblåst men inne finns den kvar. Går bara runt och myser, läser, snaskar och bara är, ja gör allt sånt som man bara själv vill.
Älskar dagarna mellan jul och nyår, det är liksom då man riktigt kan njuta av allt. I vanliga fall skulle jag ha tillbringat dagen med en god bok, men i dag blev det inte så. Har i stället hängt över datorn och just på grund av vädret drömt mig bort till varmare bräddgrader. Letat resor och tänkt tillbaka på gamla resor. Kanske det kan bli en litet bokning innan lovet är slut!!!! Har nämligen hittat ett bra pris på en Greklandsresa, så vi får se vad det blir.

Men snart ska jag bege mig in i bokträsket igen, och ve och fasa, varför det då!? Jo då är jag lost och det vet min familj, när mamma/frugan fastnat i böckernas fantastiska värld, ja då är det good bye för ett tag. Är en svår periodare av litteratur, det är på eller av. Öppnar jag en bok då läser jag tills den är slut, kan inte bara ta ett kapitel per kväll. Nä, här drar vi järnet och det är därför jag oftast läser under ledigheter, man blir ju så trött i vardan om man läser på natten och sen ska funka på dan.

Men innan jag beger mig in i den världen så får det allt bli lite mer julmat. Har inte tröttnat på sillar och laxar och ...... Ja ni vet, mycket är det.









Dagens nostalgi: Eller som Lena Andersson sjön på tidigt 70-tal " är det konstigt att man längtar bort nån gång" Så känns det när man kommer in dyngsur och då längtar vi till Grekland igen. Sommaren 2009, mysigt, barndop och släktträff.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar