fredag 4 december 2009

En vanlig fredag

Då var det dags att ta helg och denna blir helt vanlig, faktiskt skönt. Micke sitter i bilen på väg hem, William ska snart i väg och trumma men sen kan vi njuta tillsammans. Och det gör vi på taditionellt sätt med mat, massa mat, kanske en skvätt vin och sen gemensam sovning framför tv:n. Men i morgon är vi pigga och alerta igen och redo för nya inspirerande uppgifter.

I dag hörde jag på radion att sunt bondförnuft kommer från Ludvika och då kan man ju undra om det inte gäller grannkommunen också. Känner mig faktiskt både bonnig och bitvis även förnuftig och nåt borde man ju fått med sig "hemifrån" tycker jag.

Var och kollade status på mitt fula ben i dag också, vilket inte var så skoj. Försöker glömma och gömma benet så gott det går men i dag var det koll alltså.
Lite historia - Är lite fåfängt lagd och hade en längre tid retat mig på mina ådernät på benen som jag tyckte syntes nåt förskräckligt. Trams sa folk runtikring mig, men för mig var det viktigt då jag älskar att gå i kjol och gärna vill ha åtminstone hyfsade spiror. Nåväl, funderar, googlar, funderar och googlar och hittar slutligen bot!. Det ska kunna gå att ta bort med en enkel injektion, läser på väldigt noga och allt verkar ok, totalt ofarligt. Är feg och lite av en motståndare mot skönhetsingrepp. Men detta kändes helt ok, inget farligt och inget traditionellt ingrepp med skalpeller och dyl inblandat, bara en liten sprutinjektion.
Beställer tid, åker dit, blir sprutad, allt frid och fröjd. Ser en vision av mig själv i snygga sommarkjolar. Vad händer då, jo min vanliga tur, får värk, blir infekterad, kan knappt gå. Ingen vet vad eller varför det uppstått, enligt läkaren är det så ovanligt att det inte finns. Men jag finns och mår förbannat dåligt. Åker och lägger om såren 3 ggr i veckan under ca 2 mån, äter 2 penicillinkurer och sen börjar det äntligen läka. men det tar tid, i juni 4 månader efter injektionen är det fortfarande inte helt läkt. Klarar nu att lägga om själv, så jag slipper i alla fall resorna. Ja, ni kan ju gissa vilken lattjo sommar det blev, snuvad på alla läckra kjolar.
Så var det återbesök i dag 10 mån efter ingreppet och tom läkaren tycker att det är osedvanligt fult, för det är det. Fasen också man skulle ha försäkrat bena som Marlene Dietrich gjorde ;-). Har väl aldrig haft några rasben direkt, men dom var helt ok om man jämför med status nu. Ångrar mig nåt fruktansvärt, blev en riktig läxa det här.
Ytterligare smolk i bägaren är att jag inte får nåt på försäkringen heller då dom anser att det inte förekommer något lidande och att inga fel begåtts. Nä, förvisso har jag inte ont i benet längre, men i själen.
Läkaren erbjöd mig i dag en kostnadsfri operation för att flytta "fint"skinn och lägga över det fula. Men tack men nej tack säger jag. Det är färdigbehandlat på dom här bena, ska nog köra cowboy stilen istället nästa sommar, jeans, boots, Stetson och en schysst mockaväst. Lägger ljuva sommarklänningar på hyllan nu.

Dagens Jul: Var ut i skogen och tog med lite natur hem som jag dekorerade en hyacintplantering med, ganska gulligt tycker jag själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar