torsdag 3 december 2009

En saffransdoftande

Fisksoppa med nybakt bröd stod på menyn idag. Kände att det skulle vara gott med en soppa i dag efter en helt underbart skön promenad i strålande sol, -5 och hög klar luft. Hade flyt när vi var på hemväg och jag var lite trött i armen efter att ha burit Tyson en lång stund. Mathilda kommer cyklande och jag kunde lämpa över tunga Tyson i hennes cykelkorg, fint som snus tyckte han och vilken utsikt sen. En decemberdag när den är som bäst, ja snö saknas såklart, men den kanske kommer. Positivt tänkande.

Sen var det pepparkaksbak på schemat. William var så duktig i år, bakade två plåtar på egen hand. Mycket bra då han annars brukar tröttna efter två kakor ungefär. Så nu har vi kakor att mumsa på ett litet tag, fast jag får göra en sats till strax före jul eftersom pepparkakor har en strykande åtgång i vår familj.

Fick min svinspruta idag, bra då var det gjort. Nu är det bara att vänta och se om det blir några ev biverkningar. Barnen fick inga och jag hoppas att jag slipper också. Har liksom inte tid att vara hängig så här i juletider.



Dagens Tv: Tips. Kolla in Niklas Mat svt1 kl 20.00, där är min gamla jobbarkompis och mentor German (SHBK) med och blir bjuden på mat för en gångs skull. Sänd även i svt play om ni missar. Och vad står då förkortningen i parantesen för? Jo, det betyder helt enkelt Svenska Handelsflottans Bäste Kocksteward, vilket han var, nu är han glad pensionist.

2 kommentarer:

  1. Ojj, vad väger den guldklimpen?! Lovis står på 3,4 kg nu...han ser helt magnifik ut!!! De är ganska lika i övrigt. /Nyfiken

    SvaraRadera
  2. Guldklimpen väger nu sina stadiga 5,1 kg, pappa står kvar på 8 så nu är det inte långt kvar. Tror Lovis brås mer på pappa och Tyson på mamma vad det gäller storlek, eller!?

    SvaraRadera