tisdag 15 december 2009

Vinter

En rumpkulla i förskingringen är glad nu eller som man också kan uttrycka det "åker raggare amerikanare?" Svar: Ja.

Det här gillar jag stenhårt, 5 minusgrader och lätt snöfall, äntligen vinter. Nu ska jag nog ta och plocka fram sparken innan dom saltar sönder varenda vägsnutt och ta mig en tur. Älskar att åka spark och fort ska det gå, gärna i lite halvbranta backar också. Tyvärr så blir det inte så mycket åka av här söderöver just p.g.a allt salt och sandande. I morgon ska det komma mer snö sägs det så nog ska jag hinna före och åka lite hoppas jag.

Tyson har ju aldrig sett snö förut eftersom det är hans första vinter. Han fann sig snabbt, skuttade runt och lekte med pappa, käkade lite snö också. Men det var väl sådär gott, faktiskt mest kallt också försvann det så snabbt, snöpligt nog. Eller som kärringen sa när hon grät vid fel grav "Det var ingen glädje med den sorgen".



















Om ca 3 sekunder har den ömme modern en snöboll i huvet.



Dagens Jul: Bakat så det står härliga till. Hallongrottor, chokladbröd, havrekakor, saffransskorpor och matbröd. Och vi som nästan aldrig äter fikabröd!!! Ja, man är som man är, men det är ju så kul osså är det ju jul. Nu återstår bara lite vanliga pepparkakor igen, sen är årets julbak förklarat avslutat.

1 kommentar:

  1. en stor kram från oss alla här på blom affären till dej sussie för allt julgodis som kom på posten.supergott!(helena har utvecklat ett kola beroende har hon proklamerat)God Jul och Puss

    SvaraRadera