lördag 26 december 2009

Ertappad Tomte

Jaså, det var så det gick till i år. Vår egen dansk-svenska gårdstomte åt upp gröten, stackars lilla tomten, nu blev han utan. Texas däremot han håller sig lite i bakgrunden och tänker inte ens tanken att mumsa gröt. Pyttsan, barnmat, föredrar ett saftigt och köttigt ben. Är väl inget glin eller!

Och sen blir man utklädd, ja kära nån, vilket hundliv. Så här ser junior ut när han kommer hem efter en promenad med Mathilda. Dom hade gått förbi Louise och där lånade hon en hundkostym tillhörande Texas kompis Fia. Man riktigt ser hur fånig han känner sig, pyjamas mitt på dan. Dom är inte kloka mina människor. Ännu en gång håller sig Pappa i bakgrunden och tittar med skepsis på sin son i klädd, tjejkläder. Nä nu är måttet snart rågat. Nu får det allt bli en rejäl och maskulin brottningsmatch din lilla fjolla. Men visst är han riktigt söt, det får man ju faktiskt medge.....





Dagens middag: Nix julmat, utan en spontanmiddag med familjen Olsen som snart är på ingång. Och vad blir det då, jo om allt går väl och han däruppe är god med mig så blir det en sån här.

1 kommentar:

  1. Å herre Gud vad gör dina människor med dig brorsan!!! Men jag tycker om dig...Jag har också en röd jacka men jag ÄR ju tjej. Den är i alla fall för kall så jag åker i Husses dunjacka... Mina människor proppar mig full med grädde och kulor (har inte provat gröt ännu) idag fick vi skinksnuttarna som var kvar. Inget fel alls på dom! /Gott Nytt År och krama pappa från mig - Lovis

    SvaraRadera