lördag 12 december 2009

Klappjakt

Julklappsinköp har det blivit idag. En och halv timme på stan och en timme vid datorn och nästan klar, känns kanon. Måste slå ett slag för nätshopping. Så himla smidigt och skönt för oss som inte gillar att brottas och svettas bland alla "hysteriska kärringar" på stan. Får tag i princip allt på nätet också kommer det hemlevererat, bara att slå in, kan inte bli bättre. Har handlat på nätet i flera år nu och har i år faktiskt blivit lite djärvare. Har varit lite skraj måste jag erkänna för ev bedragare och "kapare", men inte längre. Så i år har jag faktiskt t.o.m handlat från utländska siter, får se hur det blir.

Fördelen med stadsshopping är ju att man kan klämma och känna på sakerna vilket ibland är nödvändigt. Kanske framförallt när man köper kläder och dylikt. Dagens tur på stan var helt ok, hittade lite av det vi skulle ha och humöret är fortfarande på topp. Ska ta en timme i morgon också sen hoppas jag vara klar för i år.

Hittade en snygg resväska som jag kände att jag bara måste ha och så blev det. När vi var ute och reste för några veckor sedan upptäckte jag att alla har nästan likadana väskor. Hade fullt sjå att finna min på bandet, men nu med min nya ska det nog gå lite lättare. Alla som känner mig känner också till min fäbless för den något "billiga" och något kitshciga stilen, ni kommer tycka den är klockren, eller!?




Dagens Jul: Nja, inte så mycket gjort, klappköp och lite rostade kryddmandlar. Så det får bli en, kanske något fräck Alfredsson limerick.

Det satt sju blinda bögar i Laos,
i ett badkar och skrek kom och ta oss,
när en elak kamrat,
hällde lunchkorv i spat,
utbröt slagsmål, på gränsen till kaos.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar