måndag 15 februari 2010

För mycket av det goda

Kan vara underbart, ska Mae West ha sagt. Visst är det så, håller med fullständigt. Men, nu kommer det berömda men:et. Man blir ju så trött, däst och svullen (läs går upp i vikt) om man ägnar sig för mycket åt det goda.
Känner i dag att det blev mycket gottigottgott i helgen. Fredag - popcorn, lördag - massa mat, vin och godis, söndag - fika x 2, 3- rätters middag, ja ni hajar va. Jag är i vanliga fall inte en sån som äter så himla mycket, bara lagom mycket. Men ibland bara svullar jag till och det finns ingen botten i mig.

I dag har det alltså varit lagom av allt och extra mycket rörelse + ett litet hemmasnickrat gympapass. Så snart är allt normalt igen.

Annars är det en vanlig måndagsstatus, inget utöver allt det vanliga har det varit. Lunkar och pulsar på här i snön och längtar efter blidväder.

Och snart är det tisdag =)

Också vill jag bara tala om att jag är visst en optimist (Make & syster). Jag är bara den sortens optimist som tar med mig paraplyet.

Dagens Låt: Visst är hon bra, har alltid gillat henne helskarpt. Senaste plattan är bara så bra. Perfekt måndagsmusik är det också.........



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar