torsdag 4 februari 2010

Gubbar och en gumma

For till macken i morse för att få hjälp med några lyktor som inte funkade. Och det var såklart gubbar där som jag fick hjälp av, sånt ska man egentligen kunna själv, grr. Men det blev bra också fick jag tjöta en stund med gubbsen. Skulle vidare på bilbesiktning och då är det ju bra om allt funkar.

Vid bilprovningen var det, ja, gubbar som besiktigade Tuttan. Nu gick hon felfritt igenom och jag fick ånyo tjöta en stund med lite nya gubbar.

Kan låta som att jag har nåt emot gubbar (värsta feministen), men så är inte fallet, tvärtom. Gillar gubbar helskarpt också gillar jag att vara i sådana traditionellt sk kallade mansmiljöer som mackar, garage, hamnar, osv. Är förmodligen nåt som ligger kvar sen jag var på sjön. Där var det oftast bara karlar/gubbar/killar i besättningen åsså jag, fatta att jag trivdes (15 sjömän och en tjej, låter som en B-film).

Sen var det hem till mina hundgubbar och sköta om dom lite, motion och lek samt lite fjäsk och bortklemning.

Efter att jag fått hem min lillgubbe från skolan så fick jag en bra idé.
-Kom gubben, vi bygger en snögubbe.

William tittade på mig med suspekt blick och svarade.
- Mamma, jag vill inte leka med dig, jag vill vara i fred. Kan du gå nu.

Ja, ja bara att loma iväg då. Men en gubbe ville jag ha på gården. Tog med mig hundarna ut och kommenderade lek. Började sen mitt snögubbeprojekt själv.

Byggde och byggde och santa Maria vad kul, det var längesen. Höll på både länge och väl. Skulle sen in och hämta den klassiska moroten, vänder mig om och kollar in skapelsen. Då slår det mig. Det är ju ingen gubbe det är en gumma, hon har ju kvinnliga former. Revidering av utsmyckningsplanerna, en morot duger inte på en gumma. Fixar och trixar, smyckar och formar. Så , nu känns det klart. Går in för att hämta barnen ( jäpp, Mathilda har kommit hem, men hon ville inte heller vara med) för att visa upp min gumma. Tillbaka ute på gården ser jag henne på håll och upptäcker vem jag byggt. Ja, vad tycker ni? Är det inte en Camilla Henemark (Army of Lovers) look a like så säg !?



Dagens ordspråk: Ett kinesiskt sådant.

Om din ovän förargar dig - ge trumpeter till hans barn.

1 kommentar:

  1. Du upphör aldrig att förvåna!!! Keep up the good work... kram

    SvaraRadera