tisdag 2 februari 2010

Jag

En samlare. Bara att fejsa faktum. Har inte trott mig vara en samlare av något slag men nu har jag hajat att så är läget. Någon har sagt att har man fler en tre stycken av någonting så är man samlare. Och jag kan nu lugnt räkna mig som en sådan alltså.

Har fixat och organiserat min garderob några dar och där upptäckte jag nåt otroligt. Hittade en hel låda full med skärp som jag köpte för ca 20 år sedan i Mexico. Minns det så väl, vi gick till Coatzacoalcos regelbundet och där hittade jag ett roligt ställe med välgjorda och billiga läderprodukter. Köpte då några skärp varje gång och på den vägen var det. Gav förvisso bort en massa som presenter men ett stort antal behöll jag.

Nu hittade jag flera stycken (20) i en låda alltså. Och med dom jag redan hade framme och använder (45 st) så kvalar jag lugnt in i samlarnas gäng. Helt sjukt egentligen, 65 skärp till en person, men jag gillar dom helskarpt.


Ja nu är det inte bara bälten jag samlar får jag erkänna. Kan räkna upp många saker jag har fler en tre av och det är bla.
  • Solglasögon
  • Skor
  • Recept
  • Spritflaskor
  • Kokböcker
  • Andra böcker
  • Skivor
  • Sjalar

Unt so weiter........

Så käre Maken har rätt, jag är en obotlig skrotnissa. Men om man ser det positivt så har jag en livslång och mycket trevlig om en något traumatisk (vid rensningstillfällen) hobby. Kunde ju varit värre, som att samla på trumset eller på gitarrer.

Nu ska jag kasta mig in i duschen och vaska ur hårfärgen, yes håller på att ta bort de små grå, sen ska jag kolla på veckans bästa tv, Mästarnas Mästare. Hm, vem håller jag på då, vet inte riktigt, flera är sympatiska. Men topp tre är i alla fall Sjöberg, Brolin och Holm.

Dagens roliga: Vi har fått erbjudande om en större lägenhet i Gbg. Nu håller vi alla tummar att den blir vår. Vore kanon, då kan jag ta en del av allt jag samlat dit.

1 kommentar:

  1. visning ikväll... skall kolla extra hurmed garderob capacitet!

    SvaraRadera