fredag 5 februari 2010

Fredagsmys utan dans

Ska det bli hos Karlssons på Grönalund i kväll. Men först ska vi bli komplett familj. Mathilda kommer hem om en timme efter skola och träning. William han ska strax på trumlektion och Micke han är ute och löptränar. Bara jag som softar alltså, motionsallergi kanske!!!

Sen väntar som sagt myspys och långsittning vid middagsbordet med racletten innan På spåret tar vid. En helt vanlig fredag i familjens sköte, me like.

Men, lite sugen är jag att gå på lokal. Såg att en för mig ny favorit är i stan och spelar i kväll, Elin Ruth Sigvardsson, kanonduktig tjej med kanonröst. Tyvärr ingen biljett, för sent ute. Så det får bli till att lyssna på henne hemma istället. Har skaffat Spotify äntligen, så musik finns. Bara lite dans som saknas :-) Men man vet aldrig vad kvällen har i sitt sköte, kan bli en svängom.

Apropå dans, blir alldeles skrattig i hela kroppen och tokglad när jag ser David Brent (The Office) dansa sin alldeles speciella discodans. Kan vara nåt att testa nästa gång man är ute och svänger sina lurviga. Hur som helst är det nåt jag brukar kolla på om jag är lite nere, blir omedelbart glad och allt känns toppen igen. Nu är jag vare sig ledsen eller nere, blev bara sugen att gapskratta. Här är den.



Dagens fundering: Beskyllde maken för att koka svagt kaffe, han blev tjurig. Jag fixade nytt & starkare. Sams. Sen började vi grunna på det här med kask. Jag hade påstått att det var så svagt att det såg ut som kask. Vart tog kasken (göken) vägen och dricker nån det nuförtiden? Jag minns det och receptet med. Man skulle ta en slant i botten på en kopp, hälla i starkt kaffe och sedan fylla på med brännvin tills man såg slanten igen. Gott!? Nja, men inte äckligt heller, värmande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar