torsdag 11 februari 2010

Äntligen

Som Fylking brukade utbrista. Vi har fått en större lägenhet i Gbg, hurra, vad glada vi är. Känns kanon och ska bli busskönt att få det lite större. Vi går från en etta på 40 kvadrat till en tvåa på 58, så det blir bra mycket större. Nu kommer vi att kunna vara mer där då vi slipper trängas så förskräckligt. Massa yta får jag att möblera och det ska bli roligt. Kanske dags för en auktion snart alltså. =)

Möbler lider vi ingen brist på, ja inte andra prylar heller för den delen. Har en massa stuff som vi kan ta till nya lägenheten så det är ett litet problem, om ens något. Nu ska vi bara ta reda på när vi får tillträde också ska vi bli av med den gamla. Hoppas att det kommer gå snabbt för man vill ju inte ha för många dubbla hyror, lägger hellre slantarna på inredning.

Känns toppen, en bra avslutning på veckan. Mer bra är att Micke sitter på tåget på väg hem (bilen på verkstad igen) och ska jobba hemifrån i morgon. Men, det finns alltid ett men va!!! Sj, Sj gamle vän. Tåget är försenat så han kommer vara timmen sen hem ungefär. Får hoppas att det inte blir ytterligare bara, sitter här stand by och kastar mig i väg så snart han närmar sig hemmet. Fast i dag känns det som en petitess, han kommer när han kommer. Huvudsaken att han kommer.

Igår skrev jag att jag längtar efter våren och det gör jag i dag med. Fler som gör det är Texas och Tyson. Störtomöjligt att få i gång lek och bus ute, tror dom också är nöjda med snö nu. Springer bara hem och vill bli insläppta eller så står dom bara och tittar på mig med ögon som säger.
- Matte, kan du ta bort allt det här kalla. Vi vill ha grönt gräs att gå på och en skön sol att värma oss i.



Dagens Lust: Fick bara en sån lust att shoppa, (men gjorde det inte). Känner att jag snart måste kasta mig ut och handla, kanske lite vårkläder, inredning, musik, blommor. Finns ett uppdämt behov med andra ord. Har inte handlat nåt sen jag vet inte när, kan alltså vara dags nu.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar