torsdag 18 februari 2010

Konstiga killar

Texas och Tyson är helprilliga, har varit så hela dagen. Ja började egentligen i går faktiskt. Tror Texas känner av nån löptik i grannskapet och är konstig därför. Tyson däremot, han är ju inte ens könsmogen, varför han är märklig vete gudarna. Kanske bara sympatikonstig med farsan. Texas bara oroar sig, drar när vi är ute, vill inte äta, förföljer mig inne och smiter när vi är på gården samt skäller mer än nånsin på alla som passerar. Känner att jag måste hålla ett extra öga på honom nu för nån mer kvällsjakt vill jag inte ha och absolut inget polisingripande. Ja Santa Maria ett sånt tillstånd för honom, känna alla godofter och inte få tag i bruttan/orna, bara gå och sukta och vara pilsk. Stackarn.....

Hoppas det ger sig snart för det är lite jobbigt och inte bara för honom utan för oss alla. Tänker på vad Mathilda sa.
- Är väl bara att gilla läget och vänja sig, för tänk när båda beter sig så... Å nej, vill inte ens tänka tanken.

Hade en frysinventering och hittade en bortglömd påse med saffransbröd. Ja, så då blev det skorpor av dom. Är faktiskt jättegott, barnen gillar dom helskarpt.

Snöskottning har jag sluppit idag. Men nu har det börjat snöa igen så i morgon bitti blir det väl till att skotta fram bilen kan jag tänka eftersom vi har blivit lovade en 10-20 cm. Är så fedup på all snö nu, trots annalkande lov och med alla vinteraktiviteter. Kan det här nu känns det som, bara tio dar kvar till första mars och inte tillstymmelse till töväder. Ur led är tiden. Vill ha barmark så vi kan bygga en agilitybana och lattja med hundarna. Texas skulle verkligen behöva en "jobbaktivitet" nu.

Jäklar vad rädd jag blev då när jag såg Anjas fall på tv:n i går. Tappade helt luften och hjärtat stannade en millisekund. Shit, hann jag tänka, nu dör hon. Kände tårarna bränna bakom ögonlocken och tänkte på hennes familj. Vad gick inte dom igenom under dom minutrarna som följde... Fruktansvärt och en fruktansvärd tur att det gick så bra. Hon reser sig och det är bara en "lårkaka" på vaden. Mirakulöst.

Och tjejen startar i kombinationen i kväll, fantastiskt.

OS tittning blir det i kväll igen då. Har med åren blivit en riktig sport nörd, dock bara som åskådare, har ännu inte börjat själv. Jag bara går och går och går och gillar det. Sen är jag lite av kostrådgivare till mina sportare i familjen, fixar näringsdrycker och bakar energikakor inför loppen. Tar det alltså ganska tranquilo och njuter av livets goda, sippar en bier, läser en bok och käkar lite gott. Det är mumma det.


Dagens Mae West: Jag undviker som regel frestelser, utom när jag inte kan motstå dem. ( Klok kvinna)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar