måndag 8 mars 2010

Hemma igen

For från Gbg i förmiddags och kom hem till ett kallt och utkylt hus, 12 grader, brrr. Ja ni kan fatta att det var snabbt igång med att elda, har nu fått upp temperaturen till drägliga 19 så det artar sig.
Lite halvsega är vi nu när det börjar kvällas, har läst läxor, fixat middag, tvättmaskinen går för fullt och snart är det scouting på schemat. Men sen är det lite slappning som gäller innan sängen ska få sig ett besök.

Måndag, kvinnodag och namnsdag (ja jag heter Siv i mellannamn) är det men det är inget att fira känns det som, i synnerhet inte måndagen.

Ja, bara att ta itu med veckan som kommer. För tänk så fort det går, snart är det helg igen.......


Dagens kvinnoporträtt: (Dagen till ära...=) En av Sveriges roligaste tjejer, Anna Blomberg, gör helt obetalbara parodier på Hollywoodfruarna som har nypremiär på tv i kväll. Dock med några nya fruar.
Och, kan jag meddela jag lever ett något annorlunda liv som Svensk hemmafru, fast jag har svårt att vara utan mitt lipgloss, känner mig lite exposed utan det.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar