måndag 1 mars 2010

Första vår?dagen

Kändes det inte som idag. Nä, inte det minsta råkallt och regn och snö. Den dröjer nog en stund till innan den är på ingång. Solglasögon och gympadojjor är alltså förpassade tillbaka in i gömmorna igen.

Men, det känns nice i alla fall, mars månad, vårmånad. Är bara att gilla läget och invänta gumman tös riktiga besök. Vad är det man säger!? En höna gör ingen fjäder...... Och en soldag ingen vår......

Fick ett roligt kuvert på posten i dag inehållande sex stycken trisslotter. Var för ett tag sedan med i en undersökning och lotterna var belöningen. Är en sån som älskar skraplotter så fatta va kul det var att skrapa dom. Och, rätt gissat, vann på två av dom, 100 riksdaler. Har nu varit och hämtat fyra nya som ska skrapas under kvällen.


Ska göra en "Micke" och skrapa låångsamt, en ruta i taget och riktigt dra ut på det. Annars brukar jag ivrigt skrapa allt rakt av bara såsär. Har blivit lite tråkad för det under åren och tom vid vissa tillfällen har Micke retats och skrapat en lott till hälften en dag och sparat resten till nästa. Sånt fixar jag inte, men lite lugnt och fint kan jag ta det.

Plötsligt händer det, ja man vet aldrig. Återkommer kanske i ämnet, eller också märks det när jag kommer i en ny bil eller skriver ett inlägg från Miami Beach.






Dagens Vikt: Nej inte min för bövelen, utan Tysons. Han växer så det knakar är nu i kapp pappa Texas båda väger 7.4 kg. Nu har faktiskt Texas gått ner ca 300g, förmodligen beroende på mer lek och rörelse. Så han försöker vi få i lite mer energi så han kommer upp i sin normalvikt. När Texas var lika gammal som Tyson är nu så vägde han 5.4, har alltså alltid varit nätt i kroppen. Tyson brås mer på mamma Maria storleksmässigt då hon är en ganska stor tik. Ja, vad skall bli när han är klar, en stor, snygg och biffig hund som förhoppningsvis har schyssta höfter och blir pappa till massa härliga gårdshundar, tror och hoppas jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar